HADİSÇİLER VE BAZI ULEMA, UYDURMA HADİSLERİ
KURTARABİLMEK İÇİN, KAFALARINA GÖRE KUR'ANDAN AYET DEĞİL, SURE BİLE SİLMEYE
KALKMIŞLAR, BUNA DA, AYETLERE TAKLA ATTIRARAK
"NESH/İPTAL" DENİLEN BİR HÜKÜM UYDURMUŞLAR.
Nasih/Mensuh(iptal edilen ayet/iptal eden ayet) felaketine
inanan bazı hadisçi ve ulema adeta bu saçmalıkları adeta boşa çıkmamak için " hadisi kurtaralım da, ayet n'olursa olsun" gelebilecek yanlış bir yolun etkisinden kurtulamamışlardır. Bu kaygı ile şu saçma kuralları
uydurmuşlar; Bazı ayetlerin hükmü var, ama ayeti yokturBazısının da ayeti
vardır, ama hükmü yoktur. Bazı ayetler de sünnet/hadis ile iptal edilmiştir. Bazı
ayetleri keçiler, tavuklar yemiştir. Bazıları Allah tarafından unutturulmuştur!
vb...Yani yüce rabbimiz, Kur'anı indirirken "acele ile yanlışlık(!)
yapmış, unutmuş(!), eksik/fazla yollamış(!)" gibi, tek sağlam vahiy
kitabında, sonradan düzeltmeye gitmiş..miş!!
Bu saçma rivayetlerden bazı örnekleri, önce rabbimizin
Kur'an'ın korunmuşluğu ile ilgili birkaç ayetini hatırlattıktan sonra, aşağıda
naklediyoruz."
“Elif Lam Mim. Bu, kendisinde şüphe olmayan
kitaptır. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.”(Bakara 2)
"Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik,
elbette onu yine biz koruyacağız. ( Hicr 9 )
"Onlar hâlâ Kur'ân'ı gereği gibi düşünüp
anlamaya çalışmazlar mı? Eğer o Allah'tan başkası tarafından indirilmiş olsaydı
mutlaka onda birçok çelişkiler bulurlardı." (Nisa 82)
VE İŞTE BEYİN YAKAN RİVAYETLER;
“O sûre, geceleyin neshedildi. Bu yüzden
ezberleyenlerin göğsünden ve yazılı bulunduğu her şeyden silindi.”(Ebû Ubeyd,
s.13-14; İbnu’l-Cevzî, Nevâsih, s. 33.)
İbn-i Mes’ud’un şöyle dediği rivâyet edilir:
Hz. Ömer;
“Rasulullah (asm)’a bir âyet indirildi. Ben de onu
mushafıma yazdım. Sabahleyin bir de baktım ki, kâğıt (varaka) bembeyaz! Bu
durumu Rasulullah (asm)’a haber verince şöyle buyurdu: “Bilmiyor musun, o âyet
bu gece kaldırıldı.”
(İbnu’l-Cevzî, Nevâsih, 34)
Ebu Musa el-Eş’arî’nin de şöyle dediği rivâyet
edilmektedir:
“Berâe sûresi gibi bir sûre indirildi, sonra
neshedildi"
"Yüce Allah Muhammed (asm)’i hak ile gönderdi
ve ona Kitab’ı indirdi. Ona indirilenler arasında recm âyeti de vardı. Onu
okuduk, kavradık ve anladık. Rasulullah recmetti, ondan sonra biz de recmettik.
İlerde bir kimsenin, 'Recm âyetini Allah’ın Kitabı’nda görmüyoruz.' diyerek
Allah’ın farz kıldığı bir şeyi terk etmekle dalalete düşmesinden
korkuyorum." (Buhârî, Hudud 31, 30, Mezâlim 19, Menâkibu'l-Ensar 46, Megâzi
21, İ'tisâm 16; Müslim, Hudud 15, (1691); Muvatta, Hudud 8, 10, ( 823, 824);
Tirmizî, Hudud 7, (1431); Ebu Dâvud, Hudud 23, (4418).)
Hz.Ali şöyle dedi:
“Recm Allah Resûlü (s.a.v.)’nden gelen bir
sünnettir. Daha önce recm âyeti inmişti. Yemame Savaşında recm ve başka
ayetleri okuyanlar şehit oldular (ve dolayısıyla bu âyet kayboldu.)Ahmed b.
Hanbel, el-Müsned, I, 143.
Hz. Ayşe(r.a.)şöyle demiştir:"Recm ve bilinen
on defa emzirmenin haramlık hükmü doğurduğu
konusunda ayetler indirildi. (Bu âyetler) evimin içindeki divanın altında bir
sahife üzerinde yazılı idi. Resûlullah (s.a.v.) hastalanınca onunla
ilgilenmiştik. O sırada bir evcil hayvan(tavuk) gelip (söz konusu âyetlerin
yazılı olduğu) sayfayı yemişti.”(Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, VI, 269.)
Zeyd b. Erkam;
"biz Resûlullah (s.a.v.) zamanında
“Âdemoğlunun iki vadi altını ve gümüşü olsa, onların
yanında
üçüncüsünü de ister. Âdemoğlunun karnını ancak
toprak doldurur.
Allah tövbe edenlerin tövbesini kabul eder.”
(âyetini) okuyorduk
dedi.(İbn Hanbel, el-Müsned, IV, 368)
Kur’an kitaplaştırılırken, Tevbe Sûresi’nden son iki
âyetin yalnızca Huzeyme b.Sabit’in haberiyle Kur’an’a alındığı ve Tevbe
Sûresi’nin sonuna yerleştirildiği (es-Sicistani, Age.17)
Kur’an’dan iki sûre olup Übey b.Ka’b’ın da
Mushaf’ında yazılı olduğu halde Kunut dualarının Kur’an’dan çıkarıldığı
nakledilir. (Zerkeşi, el-Burhan fi Ulumi’l-Kur’an, 2/37)
Kur’an’dan iki sûre olup Übey b.Ka’b’ın da
Mushaf’ında yazılı olduğu halde Kunut dualarının Kur’an’dan çıkarıldığı (Zerkeşi,el-Burhan
fi Ulumi’l-Kur’an 2/37),
Tevbe Sûresi uzunluğunda bir sûrenin uzun zaman
okunduktan sonra unutturulduğu ve ondan ‘Âdemoğlunun iki vadi dolusu altını
olsa üçüncüsünü ister’ anlamındaki kısmın akılda kaldığı” nakledilir. (Zerkeşi,
el-Burhan fi Ulumi’l-Kur’an, 1/234; el-Hûî, Age, 244, 246),
Müsebbihat(tesbih) sûrelerinden birine benzeyen bir
sûre bir müddet okunduktan sonra unutturulduğu ve ondan “Ey iman edenler,
yapmadığınız şeyi niçin söylersiniz? Böyle demeniz, boynunuzda şahitlik olarak
yazılır ve kıyamet günü ondan sorumlu olursunuz” anlamındaki kısmın
hatırlandığı”(Zerkeşi,el-Burhan fi Ulumi’l-Kur’an,2/37, Suyuti, Age. 2/67),
Übey b.Ka’b’ın, Zirr’e “Ahzab Sûresi’nin Bakara
Sûresi veya daha uzun olduğunu söylediği
nakledilir. (el-Hûî, el-Beyan fi Tefsiri'l Kur'an, 204, (Muntehabu
Kenzi’l-Ummal, İbni Hanbel,Müsned’i hamişinde, 2/43’den naklen),
İbni Şihab’ın “Çok miktarda Kur’an indiğini
öğrenmiştik, onu ezberleyenler Yemame savaşında şehit oldular, onlardan sonra o
Kur’an ne yazıldı, ne bilindi” dediği (Muntehabu Kenzi’l-Ummal, 2/50),
İbni Ömer’in “Biriniz Kur’an’ın tümünü öğrendim,
diyecektir, Oysa tümünün ne olduğunu biliyor mu? Kur’an’dan çok şey
kaybolmuştur, onun yerine ‘Kur’an’dan zahir/mevcut olanı aldım, desin’ diye
söylediği (Suyuti, Camiü's-Sağîr, 2/65)
“Sahabeden iki kişi Rasulullahtan bir sûre
ezberlemişlerdi. Aradan zaman geçtikten sonra bir gece namaz kılarken bu sûreyi
okumak istediler, fakat sûreyi tam olarak okuyamadılar. Sabahleyin Rasule
uğrayıp durumu anlatınca Rasulullah “bu sûre neshedilen sûrelerdendir. Üzerinde
durmayınız” dediği (Suyuti, Camiü's-Sağîr,2/67, Taberani, es-Sunenu’l-Kebir’den
naklen)
Hz.Aişe’nin “Ahzab sûresi Rasulullah zamanında
ikiyüz âyet olarak okunduğu, ama Osman Mushafları yazdırdığı zaman şu an mevcut
olandan başkasını bulamadığı”nı söylediği (Suyuti, Camiü's-Sağîr ,2/65),
Sahabeden iki kişi Rasulullahtan bir sûre
ezberlemişlerdi. Aradan zaman geçtikten sonra bir gece namaz kılarken bu sûreyi
okumak istediler, fakat sûreyi tam olarak okuyamadılar. Sabahleyin Rasule
uğrayıp durumu anlatınca Resulullah “bu sûre neshedilen sûrelerdendir. Üzerinde
durmayınız” dediği (Suyuti,Camiü's-Sağîr ,2/67, Taberani, es-Sunenu’l-Kebir’den
naklen)
Evli kadın ve erkeğin (şeyh-şeyha) zina etmesi
durumunda recmedileceğini belirten âyeti Kur’an tedvin edilirken getiren
Ömer’in şahidi bulunmadığı için Kur’an’a yazılmadığı (el-Hûî, el-Beyan fi
Tefsiri'l Kur'an,244- 246)
"7 ayet
olan velaye suresinin tamamı çıkarılmıştır" (Şeyh Muhammed bin
Şehrâşub/Kitabu'l Mesalib
"Hazreti peygamber, Kuran'ın okunuşu konusunda
Ubey bin Kab'a 'Gafuran rahima' desende, 'Semian alima' veya 'Alimen semia'
desen de olur(fark etmez) demiştir" İbni Hanbel 5/124
"Biz Allah'ın kitabında zina edenlerin
taşlanarak öldürülmesi buyruğunu okuyorduk. Bunun Kur'an'a yazılmasının gerekip
gerekmediği Hz. Peygamber’e soruldu ama o bunu istemedi" (İbni Kesir,
Tefsir 3/261)
Hasan Zor Kaffirlerin ve Allah düsmanlarin uydurdugu
hadis kitaplarina göre kuranda hatalar varmis hasa. Yani peygamber demis ki
kuran hatali bir kitap. Hasa ve tövbe estafrullah.
Bakara
Suresi’nin 238. Ayeti Mushaflara eksik yazılmış. (Müslim, Nesai, Tirmizi, Ebu
Davud)
Felak ve Nas
sureleri aslında birer Kur’an suresi değilmiş. (Hanbel, Taberani, Bezzar)
Leyl
Suresi’nin 3. Ayeti Mushaflara fazladan bir kelime ile yazılmış. (Buhari)
Kehf
Suresi’nin 79. Ayeti’ndeki bir kelime Mushaflara hatalı yazılmış. (Buhari)
Kur’an’ın
çoğu suresi ve ayeti, Mushaflara yazılamadan kaybolmuş. (Suyuti)
Tevbe Suresi
uzunluğundaki bir Kur’an suresi Mushaflara yazılmamış. (Zerkeşi)
Ahzab Suresi
Mushaflara eksik yazılmış. (Hanbel, Suyuti)
-Tarihteki ilk Mushaf oluşturulmadan önce- birgün aç
bir keçi; Aişe annemizin karyolasının altındaki, recm ayetinin yazılı olduğu
sayfayı yemiş ve o nedenle bu ayet Mushaflara yazılamamış. (İbn-i Mace, Hanbel)
Beyyine
Suresi Mushaflara eksik yazılmış. (Tirmizi)
Müsebbihat
surelerinden birine benzeyen bir Kur’an suresi Mushaflara yazılmamış.(Zerkeşi)
Kunut duaları
aslında birer Kur’an suresiymiş. (Zerkeşi)
Nasıl cihat
edilmesi gerektiği hususundaki bazı Kur’an ayetleri, Mushaflardan çıkarılmış.
(Suyuti)
Kimlerin
kurtuluşa ereceği ve Allah tarafından nimetlendirileceği hususundaki iki Kur’an
ayeti Mushaflara yazılmamış. (Suyuti)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder