29 Kasım 2018 Perşembe

KURAN ÜZERİNDE OYNANAN OYUNLAR (!)



HADİSÇİLER VE BAZI ULEMA, UYDURMA HADİSLERİ KURTARABİLMEK İÇİN, KAFALARINA GÖRE KUR'ANDAN AYET DEĞİL, SURE BİLE SİLMEYE KALKMIŞLAR,  BUNA DA, AYETLERE TAKLA ATTIRARAK "NESH/İPTAL" DENİLEN BİR HÜKÜM UYDURMUŞLAR.
  Nasih/Mensuh(iptal edilen ayet/iptal eden ayet) felaketine inanan bazı hadisçi ve ulema  adeta bu saçmalıkları adeta  boşa çıkmamak için  " hadisi kurtaralım da, ayet n'olursa olsun" gelebilecek yanlış bir yolun etkisinden kurtulamamışlardır. Bu kaygı ile şu saçma kuralları uydurmuşlar; Bazı ayetlerin hükmü var, ama ayeti yokturBazısının da ayeti vardır, ama hükmü yoktur. Bazı ayetler de sünnet/hadis ile iptal edilmiştir. Bazı ayetleri keçiler, tavuklar yemiştir. Bazıları Allah tarafından unutturulmuştur! vb...Yani yüce rabbimiz, Kur'anı indirirken "acele ile yanlışlık(!) yapmış, unutmuş(!), eksik/fazla yollamış(!)" gibi, tek sağlam vahiy kitabında, sonradan düzeltmeye gitmiş..miş!!
Bu saçma rivayetlerden bazı örnekleri, önce rabbimizin Kur'an'ın korunmuşluğu ile ilgili birkaç ayetini hatırlattıktan sonra, aşağıda naklediyoruz."
“Elif Lam Mim. Bu, kendisinde şüphe olmayan kitaptır. Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için yol göstericidir.”(Bakara 2)
"Hiç şüphe yok ki, Kur'ân'ı biz indirdik, elbette onu yine biz koruyacağız. ( Hicr 9 )
"Onlar hâlâ Kur'ân'ı gereği gibi düşünüp anlamaya çalışmazlar mı? Eğer o Allah'tan başkası tarafından indirilmiş olsaydı mutlaka onda birçok çelişkiler bulurlardı." (Nisa 82)
VE İŞTE BEYİN YAKAN RİVAYETLER;
“O sûre, geceleyin neshedildi. Bu yüzden ezberleyenlerin göğsünden ve yazılı bulunduğu her şeyden silindi.”(Ebû Ubeyd, s.13-14; İbnu’l-Cevzî, Nevâsih, s. 33.)
İbn-i Mes’ud’un şöyle dediği rivâyet edilir:
Hz. Ömer;
“Rasulullah (asm)’a bir âyet indirildi. Ben de onu mushafıma yazdım. Sabahleyin bir de baktım ki, kâğıt (varaka) bembeyaz! Bu durumu Rasulullah (asm)’a haber verince şöyle buyurdu: “Bilmiyor musun, o âyet bu gece kaldırıldı.”
(İbnu’l-Cevzî, Nevâsih, 34)
Ebu Musa el-Eş’arî’nin de şöyle dediği rivâyet edilmektedir:
“Berâe sûresi gibi bir sûre indirildi, sonra neshedildi"
"Yüce Allah Muhammed (asm)’i hak ile gönderdi ve ona Kitab’ı indirdi. Ona indirilenler arasında recm âyeti de vardı. Onu okuduk, kavradık ve anladık. Rasulullah recmetti, ondan sonra biz de recmettik. İlerde bir kimsenin, 'Recm âyetini Allah’ın Kitabı’nda görmüyoruz.' diyerek Allah’ın farz kıldığı bir şeyi terk etmekle dalalete düşmesinden korkuyorum." (Buhârî, Hudud 31, 30, Mezâlim 19, Menâkibu'l-Ensar 46, Megâzi 21, İ'tisâm 16; Müslim, Hudud 15, (1691); Muvatta, Hudud 8, 10, ( 823, 824); Tirmizî, Hudud 7, (1431); Ebu Dâvud, Hudud 23, (4418).)
Hz.Ali şöyle dedi:
“Recm Allah Resûlü (s.a.v.)’nden gelen bir sünnettir. Daha önce recm âyeti inmişti. Yemame Savaşında recm ve başka ayetleri okuyanlar şehit oldular (ve dolayısıyla bu âyet kayboldu.)Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, I, 143.
Hz. Ayşe(r.a.)şöyle demiştir:"Recm ve bilinen
on defa emzirmenin haramlık hükmü doğurduğu konusunda ayetler indirildi. (Bu âyetler) evimin içindeki divanın altında bir sahife üzerinde yazılı idi. Resûlullah (s.a.v.) hastalanınca onunla ilgilenmiştik. O sırada bir evcil hayvan(tavuk) gelip (söz konusu âyetlerin yazılı olduğu) sayfayı yemişti.”(Ahmed b. Hanbel, el-Müsned, VI, 269.)
Zeyd b. Erkam;
"biz Resûlullah (s.a.v.) zamanında
“Âdemoğlunun iki vadi altını ve gümüşü olsa, onların yanında
üçüncüsünü de ister. Âdemoğlunun karnını ancak toprak doldurur.
Allah tövbe edenlerin tövbesini kabul eder.” (âyetini) okuyorduk
dedi.(İbn Hanbel, el-Müsned, IV, 368)
Kur’an kitaplaştırılırken, Tevbe Sûresi’nden son iki âyetin yalnızca Huzeyme b.Sabit’in haberiyle Kur’an’a alındığı ve Tevbe Sûresi’nin sonuna yerleştirildiği (es-Sicistani, Age.17)
Kur’an’dan iki sûre olup Übey b.Ka’b’ın da Mushaf’ında yazılı olduğu halde Kunut dualarının Kur’an’dan çıkarıldığı nakledilir. (Zerkeşi, el-Burhan fi Ulumi’l-Kur’an, 2/37)
Kur’an’dan iki sûre olup Übey b.Ka’b’ın da Mushaf’ında yazılı olduğu halde Kunut dualarının Kur’an’dan çıkarıldığı (Zerkeşi,el-Burhan fi Ulumi’l-Kur’an 2/37),
Tevbe Sûresi uzunluğunda bir sûrenin uzun zaman okunduktan sonra unutturulduğu ve ondan ‘Âdemoğlunun iki vadi dolusu altını olsa üçüncüsünü ister’ anlamındaki kısmın akılda kaldığı” nakledilir. (Zerkeşi, el-Burhan fi Ulumi’l-Kur’an, 1/234; el-Hûî, Age, 244, 246),
Müsebbihat(tesbih) sûrelerinden birine benzeyen bir sûre bir müddet okunduktan sonra unutturulduğu ve ondan “Ey iman edenler, yapmadığınız şeyi niçin söylersiniz? Böyle demeniz, boynunuzda şahitlik olarak yazılır ve kıyamet günü ondan sorumlu olursunuz” anlamındaki kısmın hatırlandığı”(Zerkeşi,el-Burhan fi Ulumi’l-Kur’an,2/37, Suyuti, Age. 2/67),
Übey b.Ka’b’ın, Zirr’e “Ahzab Sûresi’nin Bakara Sûresi veya  daha uzun olduğunu söylediği nakledilir. (el-Hûî, el-Beyan fi Tefsiri'l Kur'an, 204, (Muntehabu Kenzi’l-Ummal, İbni Hanbel,Müsned’i hamişinde, 2/43’den naklen),
İbni Şihab’ın “Çok miktarda Kur’an indiğini öğrenmiştik, onu ezberleyenler Yemame savaşında şehit oldular, onlardan sonra o Kur’an ne yazıldı, ne bilindi” dediği (Muntehabu Kenzi’l-Ummal, 2/50),
İbni Ömer’in “Biriniz Kur’an’ın tümünü öğrendim, diyecektir, Oysa tümünün ne olduğunu biliyor mu? Kur’an’dan çok şey kaybolmuştur, onun yerine ‘Kur’an’dan zahir/mevcut olanı aldım, desin’ diye söylediği (Suyuti,  Camiü's-Sağîr, 2/65)
“Sahabeden iki kişi Rasulullahtan bir sûre ezberlemişlerdi. Aradan zaman geçtikten sonra bir gece namaz kılarken bu sûreyi okumak istediler, fakat sûreyi tam olarak okuyamadılar. Sabahleyin Rasule uğrayıp durumu anlatınca Rasulullah “bu sûre neshedilen sûrelerdendir. Üzerinde durmayınız” dediği (Suyuti, Camiü's-Sağîr,2/67, Taberani, es-Sunenu’l-Kebir’den naklen)
Hz.Aişe’nin “Ahzab sûresi Rasulullah zamanında ikiyüz âyet olarak okunduğu, ama Osman Mushafları yazdırdığı zaman şu an mevcut olandan başkasını bulamadığı”nı söylediği (Suyuti, Camiü's-Sağîr ,2/65),
Sahabeden iki kişi Rasulullahtan bir sûre ezberlemişlerdi. Aradan zaman geçtikten sonra bir gece namaz kılarken bu sûreyi okumak istediler, fakat sûreyi tam olarak okuyamadılar. Sabahleyin Rasule uğrayıp durumu anlatınca Resulullah “bu sûre neshedilen sûrelerdendir. Üzerinde durmayınız” dediği (Suyuti,Camiü's-Sağîr ,2/67, Taberani, es-Sunenu’l-Kebir’den naklen)
Evli kadın ve erkeğin (şeyh-şeyha) zina etmesi durumunda recmedileceğini belirten âyeti Kur’an tedvin edilirken getiren Ömer’in şahidi bulunmadığı için Kur’an’a yazılmadığı (el-Hûî, el-Beyan fi Tefsiri'l Kur'an,244- 246)
 "7 ayet olan velaye suresinin tamamı çıkarılmıştır" (Şeyh Muhammed bin Şehrâşub/Kitabu'l Mesalib
"Hazreti peygamber, Kuran'ın okunuşu konusunda Ubey bin Kab'a 'Gafuran rahima' desende, 'Semian alima' veya 'Alimen semia' desen de olur(fark etmez) demiştir" İbni Hanbel 5/124
"Biz Allah'ın kitabında zina edenlerin taşlanarak öldürülmesi buyruğunu okuyorduk. Bunun Kur'an'a yazılmasının gerekip gerekmediği Hz. Peygamber’e soruldu ama o bunu istemedi" (İbni Kesir, Tefsir 3/261)
Hasan Zor Kaffirlerin ve Allah düsmanlarin uydurdugu hadis kitaplarina göre kuranda hatalar varmis hasa. Yani peygamber demis ki kuran hatali bir kitap. Hasa ve tövbe estafrullah.
 Bakara Suresi’nin 238. Ayeti Mushaflara eksik yazılmış. (Müslim, Nesai, Tirmizi, Ebu Davud)
 Felak ve Nas sureleri aslında birer Kur’an suresi değilmiş. (Hanbel, Taberani, Bezzar)
 Leyl Suresi’nin 3. Ayeti Mushaflara fazladan bir kelime ile yazılmış. (Buhari)
 Kehf Suresi’nin 79. Ayeti’ndeki bir kelime Mushaflara hatalı yazılmış. (Buhari)
 Kur’an’ın çoğu suresi ve ayeti, Mushaflara yazılamadan kaybolmuş. (Suyuti)

 Tevbe Suresi uzunluğundaki bir Kur’an suresi Mushaflara yazılmamış. (Zerkeşi)
 Ahzab Suresi Mushaflara eksik yazılmış. (Hanbel, Suyuti)
-Tarihteki ilk Mushaf oluşturulmadan önce- birgün aç bir keçi; Aişe annemizin karyolasının altındaki, recm ayetinin yazılı olduğu sayfayı yemiş ve o nedenle bu ayet Mushaflara yazılamamış. (İbn-i Mace, Hanbel)
 Beyyine Suresi Mushaflara eksik yazılmış. (Tirmizi)
 Müsebbihat surelerinden birine benzeyen bir Kur’an suresi Mushaflara yazılmamış.(Zerkeşi)
 Kunut duaları aslında birer Kur’an suresiymiş. (Zerkeşi)
 Nasıl cihat edilmesi gerektiği hususundaki bazı Kur’an ayetleri, Mushaflardan çıkarılmış. (Suyuti)
 Kimlerin kurtuluşa ereceği ve Allah tarafından nimetlendirileceği hususundaki iki Kur’an ayeti Mushaflara yazılmamış. (Suyuti)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder