Kuran'da peygamber kelimesi geçmez. Bu kelime dilimize farzcadan geçmedir. Kuran'ın peygamber için kullandığı kelimeler farklıdır. mesela NEBİ ve RESUL
KURAN DA NEBİ VE RESUL ÜN FARKINA İŞARET EDEN BAZI AYETLERE BİR BAKALIM…
1. RESULE İTAATİ emreden onlarca ayetin varlığına rağmen NEBİYE İTAATİ emreden herhangi bir ayetin bulunmaması,
2. RESULÜ ÖRNEK/ÜSVE gösteren ayetin varlığına rağmen (33/21), NEBİYİ örnek/üsve gösteren bir ayetin bulunmaması,
3. RESULE İSYAN mutlak olarak yasaklanmış (bu, cehennem azabı ile tehdit edilmiş) iken, böyle bir mutlak yasağın NEBİ ifadesi ile gelmemiş olması,
4. Hatta RESUL için hiçbir halükarda İSYAN hakkı tanınmazken, NEBİ için maruf olmayan işlerde İSYAN HAKKININ tanınmış olması, hem de NEBİ ile biatlaşan kadınlar için (60/12)
5. Uyarı-ikazların yapıldığı hiçbir ayette RESUL ifadesi bulunmazken, bazı ayetlerde NEBİ ifadesi ile uyarı-ikaz yapılmış olması (6/67;33/1,66/1),
6. Kuranı tebliğ görevinin ve ilahi korumanın RESULE yüklenmesi (tebliğin RESULE özgülenmesi, 5/67,92;24/54;29/18), NEBİ için ilahi korumadan bahsedilmemiş olması,
7. RESÜLÜ ÜZENLER cehennem azabı ile tehdit edilmiş iken (33/37), böyle bir tehdidin NEBİYİ ÜZENLER için yapılmamış olması (33/57),
8. RESULÜN emrine razı olmayan kimse sapmış olarak nitelenirken (33/36), -NEBİNİN- emrine itaat etmeyen Zeyd’in kınanmaması (33/37),
9. RESULÜ hakem tayin edip de verdiği hükme razı gelmeyenler hakkında ‘onlar iman etmiş olamazlar’ deniliyor iken (4/64,65), NEBİYİ HAKEM kılıp hükmüne razı gelmeyen kadının kınanmaması (58/1), hatta beklentisinin karşılanmış olması (58/2,3)
10. RESUL ile tartışanlar cehennem ile tehdit edilmiş iken (4/115), NEBİ ile tartışanların böyle bir tehdit ile karşılaşmamış olmaları (8/5,6),
11. RESULE karşı yalan söyleyenler küfürle/cehennemle tehdit edilmiş iken (9/90), NEBİYE karşı yalan söyleyenlerin (hile yapan NEBİ eşlerinin) böyle bir tehdit ile karşılaşmamış olmaları, yaptıkları hata nedeniyle tövbeye davet edilmeleri (66/1-5),
12. Kur'an'daki tüm ALLAH'A itaat emirlerinin mutlaka ve mutlaka RESULE İTAAT emri ile birlikte gelmiş olması, bunun hiçbir istisnasının bulunmaması (daima ALLAH VE RESULÜ kalıbının kullanılıyor olması),
13. Yani RESULE itaat ile ALLAH'A itaat kavramının eş anlamda kullanılması, ‘Kim RESULE itaat ederse ALLAH'A itaat etmiş olur (Nisa 80), ifadesinin NEBİ için değil RESUL için bulunması;
14. NEBİLERİN dahi RESULE İTAAT ile emredilmiş olmaları; ‘Allah NEBİLERDEN (şöyle bir) misak almıştır; ‘Size Kitap ve hikmet verdim, sizde olanı tasdik eden bir RESUL geldiğinde ona mutlaka iman edecek ve ona yardımcı olacaksınız’. (Ali İmran 3/81).
15. Kim Allah'a ve RESULÜNE itaat ederse, işte onlar, Allah'ın kendilerine nimet verdiği NEBİLERLE, sıddıklarla, şehidlerle, iyilerle birliktedir. Bunlar ne güzel arkadaştır! (Nisa 4/69).
Ve -şu örneklerde olduğu gibi- aynı ayetler içindeki NEBİ-RESUL ifadelerinin her zaman bağlamına uygun biçimde kullanılmış olması, NEBİ eşlerinin bile RESULE itaat ile emredilmiş olmaları;
16. Ey NEBİ! Eşlerine de ki, …eğer Allah’ı ve RESULÜNÜ ve ahiret yurdunu diliyorsanız… (Ahzab 33/28,29).
17. Ey NEBİ hanımları! …Sizden kim Allah’a ve RESULÜNE itaat eder ve yararlı iş yaparsa ona mükâfatını iki kat veririz. (Ahzab 33/30,31).
18. Ey NEBİ hanımları! … Namazı kılın ve zekâtı verin ve Allah’a ve RESULÜNE itaat edin. (Ahzab 33/32, 33).
1. RESULE İTAATİ emreden onlarca ayetin varlığına rağmen NEBİYE İTAATİ emreden herhangi bir ayetin bulunmaması,
2. RESULÜ ÖRNEK/ÜSVE gösteren ayetin varlığına rağmen (33/21), NEBİYİ örnek/üsve gösteren bir ayetin bulunmaması,
3. RESULE İSYAN mutlak olarak yasaklanmış (bu, cehennem azabı ile tehdit edilmiş) iken, böyle bir mutlak yasağın NEBİ ifadesi ile gelmemiş olması,
4. Hatta RESUL için hiçbir halükarda İSYAN hakkı tanınmazken, NEBİ için maruf olmayan işlerde İSYAN HAKKININ tanınmış olması, hem de NEBİ ile biatlaşan kadınlar için (60/12)
5. Uyarı-ikazların yapıldığı hiçbir ayette RESUL ifadesi bulunmazken, bazı ayetlerde NEBİ ifadesi ile uyarı-ikaz yapılmış olması (6/67;33/1,66/1),
6. Kuranı tebliğ görevinin ve ilahi korumanın RESULE yüklenmesi (tebliğin RESULE özgülenmesi, 5/67,92;24/54;29/18), NEBİ için ilahi korumadan bahsedilmemiş olması,
7. RESÜLÜ ÜZENLER cehennem azabı ile tehdit edilmiş iken (33/37), böyle bir tehdidin NEBİYİ ÜZENLER için yapılmamış olması (33/57),
8. RESULÜN emrine razı olmayan kimse sapmış olarak nitelenirken (33/36), -NEBİNİN- emrine itaat etmeyen Zeyd’in kınanmaması (33/37),
9. RESULÜ hakem tayin edip de verdiği hükme razı gelmeyenler hakkında ‘onlar iman etmiş olamazlar’ deniliyor iken (4/64,65), NEBİYİ HAKEM kılıp hükmüne razı gelmeyen kadının kınanmaması (58/1), hatta beklentisinin karşılanmış olması (58/2,3)
10. RESUL ile tartışanlar cehennem ile tehdit edilmiş iken (4/115), NEBİ ile tartışanların böyle bir tehdit ile karşılaşmamış olmaları (8/5,6),
11. RESULE karşı yalan söyleyenler küfürle/cehennemle tehdit edilmiş iken (9/90), NEBİYE karşı yalan söyleyenlerin (hile yapan NEBİ eşlerinin) böyle bir tehdit ile karşılaşmamış olmaları, yaptıkları hata nedeniyle tövbeye davet edilmeleri (66/1-5),
12. Kur'an'daki tüm ALLAH'A itaat emirlerinin mutlaka ve mutlaka RESULE İTAAT emri ile birlikte gelmiş olması, bunun hiçbir istisnasının bulunmaması (daima ALLAH VE RESULÜ kalıbının kullanılıyor olması),
13. Yani RESULE itaat ile ALLAH'A itaat kavramının eş anlamda kullanılması, ‘Kim RESULE itaat ederse ALLAH'A itaat etmiş olur (Nisa 80), ifadesinin NEBİ için değil RESUL için bulunması;
14. NEBİLERİN dahi RESULE İTAAT ile emredilmiş olmaları; ‘Allah NEBİLERDEN (şöyle bir) misak almıştır; ‘Size Kitap ve hikmet verdim, sizde olanı tasdik eden bir RESUL geldiğinde ona mutlaka iman edecek ve ona yardımcı olacaksınız’. (Ali İmran 3/81).
15. Kim Allah'a ve RESULÜNE itaat ederse, işte onlar, Allah'ın kendilerine nimet verdiği NEBİLERLE, sıddıklarla, şehidlerle, iyilerle birliktedir. Bunlar ne güzel arkadaştır! (Nisa 4/69).
Ve -şu örneklerde olduğu gibi- aynı ayetler içindeki NEBİ-RESUL ifadelerinin her zaman bağlamına uygun biçimde kullanılmış olması, NEBİ eşlerinin bile RESULE itaat ile emredilmiş olmaları;
16. Ey NEBİ! Eşlerine de ki, …eğer Allah’ı ve RESULÜNÜ ve ahiret yurdunu diliyorsanız… (Ahzab 33/28,29).
17. Ey NEBİ hanımları! …Sizden kim Allah’a ve RESULÜNE itaat eder ve yararlı iş yaparsa ona mükâfatını iki kat veririz. (Ahzab 33/30,31).
18. Ey NEBİ hanımları! … Namazı kılın ve zekâtı verin ve Allah’a ve RESULÜNE itaat edin. (Ahzab 33/32, 33).
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder